Ilość szkół języków obcych i kursów przez nie proponowanych stale rośnie wraz z zapotrzebowanie na takie usługi. Oznacza to również rosnącą konkurencję w tej branży i konieczność przyciągnięcia nowych klientów. W dobie rozwijającego się zaplecza nauki języków obcych nie wystarczy już ogłoszenie zawieszone na tablicy informacyjnej brzmiące: „kurs niemieckiego warszawa”. Rosnąca świadomość internautów poszukujących kursów językowych powoduje, że coraz częściej o wyborze szkoły i programu decydują opinie innych uczestników tych samych kursów.

 

Dlatego też, warto jest poza reklamą i marketingiem skupić się na zebraniu wartościowych ocen od kursantów i absolwentów. Opinie zbierać można w wersjach papierowych lub elektronicznych, na przykład za pośrednictwem stron internetowych. Do wystawienia opinii, kursantów motywować można dodatkową zniżką na kolejną edycję kursu lub dodatkowe zajęcia. Nie ma lepszej reklamy, niż tak zwana „poczta pantoflowa” i wiarygodna potwierdzona wcześniejszym uczestnictwem w kursie rekomendacja.